De grote stad en het Strand... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu De grote stad en het Strand... - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

De grote stad en het Strand...

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 November 2009 | Australië, Rainbow Beach

Hej Allemaal!

Opa, zoals je al zei de tijd vliegt inderdaad, zag net dat ik nog maar 66 dagen in Australie ben! En ik wil nog zo veel doen!!! Gaat dat goedkomen? Ja vast wel. Ben stiekem een beetje aan het plannen gegaan. Juist omdat ik zo veel wil zien in zo'n korte tijd moet ik toch een beetje in mijn achterhoofd houden wat ik wanneer echt uiterlijk moet doen, om niet in de knup te komen aan het einde!

De laatste avond in Surfers hebben ik en de rest van ons hostel vertoefd in een pub, want er was voetbal op. Arsenal-Tottenham. Leuk om dat ook eens mee te maken, aangezien de helft van ons hostel Engels was en voor Arsenal was.

Volgende dag, samen met Melli, Duits meisje dat ik in Surfers had leren kennen, de bus gepakt. Op naar Brisbane. En ook hier heb ik me weer helemaal vermaakt. Eerlijk gezegd was ik in het begin een beetje bang dat het me niet zo zou bevallen. Zat ik een groot hostel, met veel mensen die allemaal hun eigen ding deden. Maar achteraf heb ik er echt een supertijd gehad.
Ben eerst de stad maar eens goed gaan verkennen, dus een hoop gewandeld. In de avond kwam ik in het hostel 2 meiden tegen die in Byron op mijn kamer lagen. Dus dat was weer erg toevallig en gezellig. (Ik kom overigens heel vaak weer dezelfde mensen tegen, wat erg leuk is!)
Dag 2 bestond ook voornamelijk uit de stad verkennen. Waarbij ik op het heetst van de dag bij de "Lagune" van Brisbane aan kwam. En toen baalde ik ontzettend dat ik geen bikini aangetrokken had die morgen. Helaas Helaas. Dus "slechts" in het zonnetje gezeten! (niks mis mee in deze tijd van het jaar toch? :P) In de avond zijn we met z'n 8en naar de bioscoop geweest, Michael Jacksons film This Is It! Daarna, op advies van Suus, nog naar de Down Under bar geweest! Erg leuk! En ook hier waren weer een hoop bekenden aanwezig vanuit eerder plaatsen!
Mijn laatste Brisbane dag bestond uit bij het zwembad liggen en daarna ben ik op zoek gegaan naar Suus d'r oude woonplek. (Suus, heb hem helaas niet gevonden, maar heb wel wat foto's gemaakt als bewijs waar ik gelopen heb, mag je straks zeggen of ik in de goede richting was :P)

En toen was de volgende stop aan de beurt, Noosa! Een rustig dorpje/stadje, waar veel mensen op vakantie gaan! Ben hier 3 nachten geweest. Waarvan ik op de 1e hele dag vooral aan het strand gelegen heb. (Pff wat is het leven in Australie toch zwaar!) En ik gewandeld heb ik het natuurpark. Heb hier voor het eerst in mijn eentje een koala gespot (had ze wel eerder gezien, maar dan vooral als iemand anders ze aanwees, en nu echt voor het eerst met mijn eigen ogen gevonden) en dolfijnen boven het water uit zien springen!
De 2e dag ben ik naar Australia Zoo geweest, je weet wel van onze, helaas overleden, held Steve Irwin en zijn vrouw. Ik heb hier de hele dag tussen de koala's, krokodillen, kangaroo's, tijgers enz... gelopen. Heb de nodige fotomomentjes met de lieve beestjes gehad. En ik heb zelfs deelgenomen aan het Crikey roepen in het Crocostadium!
Wat ik erg goed vond in de Zoo, was dat het doel niet was het showen van de dieren en hoe fantastisch deze zijn, maar het benadrukken dat de dieren bedreigd zijn en dat als het kopen van de souverniertjes enzo stopt, het doden van de dieren ook. Bij ieder dier wat ze daar hadden vertelden ze een verhaal met info over het soort en wat voor een goeds ze daar doen. Was echt onder de indruk. Kan het nu niet echt onder woorden brengen, maar vond het echt goed wat ze daar deden.

En nu zit ik sinds gisteren in Rainbow Beach. Er is hier niet zo heel veel te doen, maar er is een strand en het is mooi weer, dus mij hoor je niet klagen. De meeste mensen die hier zitten vertrekken vanuit hier naar Fraser Island voor een 3 daagse tour. Deze ga ik ook doen, maar ik vertrek vanuit Hervey Bay, waar ik morgen heen ga.

Nou, dat was het dan weer voor deze keer. Mijn verhalen zijn niet zo lang meer als eerder, maar op deze manier blijven jullie toch op de hoogte!!

dikke kus
Floor

  • 07 November 2009 - 05:50

    Ninotschka:

    Tof je hebt dolfijntjes gezien!! :-)

  • 07 November 2009 - 08:30

    Marian:


    Hey je word een echte dieren freak ha-ha. maar het lijkt me geweldig om al die dieren van zo dichtbij te mogen zien.Ik hoop dat je drie daagse tour ook weer geweldig mooi en gezellig gaat worden.

    Groetjes xx Marian

  • 07 November 2009 - 08:33

    Wilma:

    Nou Floor of je verhalen lang zijn of niet het is altijd leuk wat van je te horen/lezen. Ik ben blij dat je alleen reizend ook op dreef bent

  • 07 November 2009 - 12:39

    Nine:

    Nog bedankt voor jullie verjaardagskaartje! leuk dat jullie tijd hadden om van het strand af te komen om die te schrijven en op te sturen ;)! Veel plezier met de tour naar Fraser Island en denk ook eens aan al je vrienden die in regenachtig Nederland zitten (misschien kan je een beetje zon opsturen?).
    Liefs

  • 07 November 2009 - 13:05

    Marleen W:

    Goed om nu ook van je Aussie-avonturen te kunnen meegenieten! Fijn dat het weer daar zo mooi is, hier is het echt hersft. Ben nu al erg benieuwd naar je foto's! De dagen in Brisbane en de Zoo etc, onderneem je die dingen alleen of ook met anderen?
    Xx Marleen

  • 07 November 2009 - 16:05

    Janneke:

    Hey meid,

    klinkt (nog steeds) echt super!!! :) hier wordt t alsmaar kouder en kouder... bah! maar gelukkig heb jij nog een btje zon! :D
    krijgen we eigenlijk ook nog een x wat foto's????

    XX

  • 10 November 2009 - 14:51

    Opa Van Diek:

    Lieve Floor,

    Je reis staat wel in het teken van het ontmoeten van mensen. Strand, bikini, zwemmen in zee, zonnen,puzzelen, lezen,
    uit eten gaan, het zijn voor mij begrippen, die nog echt voelbaar en zichtbaar zijn. Denk er aan, dat je in een koud jaargetij weer terugkomt en dat valt wel even tegen.Toch is het in Nederland ook weer fijn om er te zijn. Goede vaart en nog veel reisplezier wenst je opa je toe met een dikke kus. Adieu

  • 11 November 2009 - 13:03

    Mayke En Wim Moons:

    Hoi Floor,

    Zo te lezen heb jij echt de reis van je leven en bevalt het je goed.
    Wat maak je veel mee en zie je veel. Kan me voorstellen dat de koala´s, dolfijnen en andere dieren veel indruk maken.
    Mis je de hollandse kost niet of hoef je daar niet elke dag op hamburgers en friet te leven.
    Nu Floor doe voorzichtig en geniet volop

    veel liefs van ons allen Mayke en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Thailand en Australië

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2010

All good things come to an end!

04 Januari 2010

Christmas, New Years and Tours!

22 December 2009

My Lovely WesternXposure

03 December 2009

Rood zand, vliegen en heel warm!!

23 November 2009

I'm Still Alive!
Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 19097

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: