Christmas, New Years and Tours! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu Christmas, New Years and Tours! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Christmas, New Years and Tours!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Januari 2010 | Australië, Melbourne

En toen was ik alweer bijna aan het einde van mijn trip. Nog welgeteld 7 nachtjes voor ik in het vliegtuig stap.
Ik ben op dit moment in Melbourne. Mijn laatste stop voor ik weer terug ga naar Sydney.

Wat heb ik de afgelopen dagen gedaan?

Allereerst ben ik, zoals ik al eerder zei, de 23e december naar Rottnest Island geweest. En wauw, wat is dat een prachtig eiland. Het eiland is ooit door een Nederlander ontdekt, en vanwege de ratachtige beesten (Quoka's) die over het hele eiland te vinden zijn, noemde hij het eiland: Rats nest, ofwel, Rottnest Island.
Op het eiland heb ik een fiets gehuurd en heb ik de 26 km durende rondtocht rond het eiland gedaan. Ondertussen stoppende bij alle mooie strandjes die ik tegenkwam, en dat waren er behoorlijk wat. Als ik meer tijd had gehad was ik zeker een paar nachten op het eiland gebleven. Zo mooi is het daar.

Op 24 december ben ik naar het strand gegaan, Cottlesloe beach. Na een paar uurtjes "rustig" (het was behoorlijk druk aangezien iedereen vrij was i.v.m. Christmas Eve) gelegen te hebben werd ik wakker door een microfoon. Bleek er een camera ploeg op het strand te staan. Na even geluisterd te hebben begreep ik waar deze voor/van was. Aangezien er zo veel mensen in Australie wonen die uit Engeland komen of die familie in Engeland hebben krijgt men ieder jaar de kans om op de 24e een kerstgroet naar Engeland te doen via een ochtend TV-show daar. En Perth is dus 1 van de plekker vanwaar dat kan worden gedaan. Best grappig!
In de avond heb ik met wat mensen van het hostel drankjes gedaan en vervolgens op stap.

De volgende dag, Christmas day, ben ik dus naar die familie gegaan. Ik heb daar een fantastische dag gehad. En aangezien zij ook van origine uit Engeland komen hebben we een Engels buffet gehad, inclusief kalkoen, eend en ham. Echt heerlijk gegeten. In het begin was het natuurlijk een beetje ongemakkelijk, aangezien ik daar als "vreemde" een beetje bij de familiegebeurtenis van het jaar komt zitten, maar na een tijdje was het net alsof ik 1 van de familie was. Ik heb zelfs een echt kerstcadeautje gehad. Ik heb me dus echt super vermaakt daar.

Boxing day, ofterwijl 2e kerstdag was voor mij een reisdag, in het vliegtuig naar Adelaide. Waar ik de 27e mijn dag doorgebracht heb met door de stad wandelen. Maar het was zo ontzettend druk, want de after christmas uitverkoop was begonnen.
Die avond wilde ik mijn foto's ordenen en de foto's van de afgelopen 1-1,5 op mijn USB zetten, maar helaas, toen was mijn Xd-kaart gecrashd en nu ben ik de foto's kwijt. Gelukkig stonden mijn Weestern Xposure foto's al wel op mijn USB, maar ik ben wel al mijn Rottnest foto's kwijt. Helaas helaas!

De daarna volgende dagen stonden voor mij in het teken van tours.
Mijn eerste tour begon op 28 december en ging naar Kangaroo Island, wat zijn naam dankt aan de heel veel Kangaroos en Wallabies die daar leven.
Dag 1 van de tour zijn we naar Pennington Bay geweest, waar zijn ontzettend veel geluk hadden, aangezien daar een school van zo'n 25 dolfijnen op de golven aan het surfen waren. Vervolgens hebben we een korte klim gedaan op Prostect Hill met als beloning een view, waar we zowel de zuid als de noordkust van het eiland konden zien, aangezien de berg op het smalste deel van het eiland staat.
De rest van de dag hebben we doorgebracht op het strand, eerst Stokes Bay en vervolgens Vivonne Bay, wat 1 van de top 10 stranden van Australie is. Erg mooi!
In de avond, na zonsondergang, zijn we opzoek gegaan naar Penguins, en wederom hebben we ontzettend geluk gehad, aangezien we er behoorlijk veel gezien hebben.
Ik en 4 anderen hebben gekozen voor de swags en sliepen heerlijk onder de sterrenhemel, prachtig, tot we werden wakker geschrikt door een koala. Dan denk je: die lieve beestjes? Nou die lieve beestjes die maken een lawaai. Ik dacht dat er een wildzwijn aan het honken was, maar dat bleek dus een koala te zijn.
Dag 2 zijn we begonnen met sandsurfen. Wat alweer erg leuk was. Alleen daarna heb je echt overal zand zitten! Vervolgens zijn we naar Seal Bay geweest, waar we samen met zo'n 100 Australian Sealions op het strand hebben gezeten. Eindelijk weet ik waarom die beesten altijd liggen te luieren op het strand, want schijnbaar zwemmen ze 3 dagen onafgebroken in de zee op zoek naar eten en rusten ze daarna dus uit op het strand. Het was in ieder geval een aparte ervaring om zo met hen op het strand te zitten.
Daarna zijn we naar Kelly Hill cave geweest, waar we de stalagtieten en stalagnieten hebben mogen bewonderen.
Het einde van de dag hebben we doorgebracht op het strand, Hanson bay, en de naam zegt het al, een prachtige baai!. En de dag hebben we afgesloten met een koala walk, waarbij we weer zo'n 14 koala's hebben gespot!
Dag 3 (30 dec), de laatste dag op Kangaroo Island, zijn we naar de remarkable rocks geweest, waar we een mooie groepsfoto hebben gemaakt. Vervolgens naar Admirals Arch geweest, een boog zoals de naam al zegt, waar we de New Zealand fur seals hebben gespot.
het einde van de ochtend hebben we doorgebracht op een afgelegen baai; Western River Cove, wat echt prachtig was, en waar we nog op een vissersboot hebben mogen komen kijken en ik de grootste kreeft die ik ooit heb gezien, heb gezien.
En helaas aan alles komt een eind, dus ook aan de Kangaroo Island tour.

De 31e december begon mijn 2e tour, Great Ocean Road. De eerste dag was vooral heel veel rijden. Onderweg was stops gemaakt, o.a. bij speciale kangaroos, namelijk de white kangaroos, ofterwijl albino kangaroos. Later op de dag zijn we aangekomen in Grampians National park. Hier hebben we een korte wandelijk naar een waterval gemaakt. Daarna zijn we naar onze cabin gegaan. Waar we heerlijk gebarbequed hebben in de regen en onweer en vervolgens heerlijk wijntjes voor de tv gedronken hebben en spelletjes gespeeld. En om 12 uur hebben we getoostd met bubbels, met sterretjes rondgezwaaid en partypoppers gepopt! Al met al een speciale gezellig New Years Eve!
Nieuwjaarsdag begon ontzettend mistig en de hike die wij naar het viewpoint hadden gedaan was dan ook erg speciaal, vooral omdat het vieuwpoint voornamelijk wit wit en nog eens wit was. Maakte de foto's wel erg speciaal ;).
Vervolgens zijn we naar het begin van de Great Ocean Road gereden waar we de prachtige kustlijn bezocht hebben. Zijn een aantal keren gestopt bij erg mooie uitzichten. En natuurlijk hebben we Londen Bridge en de 12 apostles bekeken. Allewn is Londen Bridge niet helmaal meer een brug, aangezien de helft in 1990 ingestort is. (hoort een heel grappig verhaal bij!) En zijn de 12 apostelen er geen 12 meer, maar nog maar 7 (en suus, weet dat toen jij er was er nog 8 waren, maar in juni 2009 is er weer 1 ingestort).
De nacht hebben we doorgebracht in een hostel genaam de 13th Apostle. Komisch. En de DVD collectie was zo groot, dat we de avond maar doorgebracht hebben met DVDtjes kijken. Heel huiselijk dus.
De laatste dag van de tour zijn we begonnen door weer naar de 12 apostels te gaan. Gisteren was het namelijk zo ontzettend druk, maar nu in de ochtend was het een stuk rustiger en dus meer tijd en een beter uitzicht!.
de rest van de dag vooral weer veel gereden en regelmatig gestopt voor een prachtig uitzicht over de GOR, Ook zijn we nog gestopt in een dorpje, Apollo Bay, en bij 1 van de beste surfstranden van Australie. Alleen was het weer niet zo super, dus hebben we vrijwel geen surfers gezien.

Aan het einde van de dag werden we afgezet in Melbourne en was ook deze tour, mijn laatste tour in Australie, afgelopen.
Die avond ben ik met 2 Zwitserse meiden van de GOR tour naar de film geweest, Scherlock Holmes, bij een megabioscoop. De bioscoop zat in hetzelfde gebouw als schijnbaar 1 van de grootste casino's van the southern hemisphere, dus daar hebben we ook maar even een bezoekje aan gewaagd!
Gisteren, 3 januari, heb ik wat door de stad gewandeld en gemeet met Stefanie, een meisje wat in mijn Western Exposure tour zit.

De komende dagen blijf ik nog in Melbourne. En dan vertrek ik waarschijnlijk in de nacht van 8 op 9 januari naar Sydney met de bus, waar ik mijn laatste 2 dagen door zal brengen.
En dan is mijn fantastische avontuur over!! :(

Cheers Mates!
x Floor

PS: Foto's nog steed zichtbaar op:

• 04 Januari 2010 - 04:47

Rens:

Floortje, gelukkig nieuwjaar! Natuurlijk lijkt het me gezellig om samen in Sydney te rellen! ;) Kijk maar wanneer je aan komt en wat voor jou het handigst is, ik ben sowieso beide dagen in Sydney, hoewel ik de vrijdag wel de hele dag stage heb. Veel plezier nog in Melbourne! Kus, Rens

• 04 Januari 2010 - 09:56

Marian:

Hey Floor,

Wat leuk dat je toch nog een mooi verhaal op je site hebt gezet. Nu je bijna weer thuis bent, En wat een grappig verhaal van die 12 apostelen. En dat verhaal van de dolfijnen dat ze aan het surfen waren op de golven dat lijkt me een geweldig gezicht. En wat fijn dat het gezellig was bij die mensen waar je was uit genodigt voor de kerst, Wat zijn die mensen gastvrij en dan ook nog een kadotje echt heel lief. nou Floor we tellen de dagen af (vooral Onze Pieter) dat je weer thuis bent. Nog heel veel plezier daar de laatste week

Groetjes Marian

• 04 Januari 2010 - 11:09

Janneke:

Hey meid! Gelukkig nieuwjaar!!!! :D Nog heel veel plezier de laatste dagen, en verheug je maar op de sneeuw die op je ligt te wachten als je thuiskomt... :)

Tot in NL! XX

• 04 Januari 2010 - 11:31

Opa Van Diek:

Lieve Floor,

Ongelooflijk, wat je allemaal meemaakt. Hoe kun je straks hier weer aarden. Je hebt gelukkig in Nederland Pieter, die verlangend naar je uitkijkt en die je samen met je ouders weer snel thuis zullen laten voelen. Nog hartelijk dank voor je mooie kaart Gr.van Opa en Anneke

• 04 Januari 2010 - 11:59

Wilma:

Floor,
    het zit er bijna op! Geniet nog maar die laatste dagen en sla alles maar goed op in je herinnering. Beelden in je hoofd werken ook prima als compensatie voor de foto's. En er is toch wel iemand uit de groep die zijn/haar foto's met jouw wil delen. Ik kan niet wachten tot je thuis komt. Mama

• 04 Januari 2010 - 19:10

Annemieke:

Heey Floor, allereerst gelukkig nieuwjaar...heb weer genoten van je verhaal. Wat is de tijd toch snel gegaan, zie jou en Nino nog gaan, wat leken 4 maanden toen nog lang te duren. Volgende week ben je alweer in Nederland. Geniet nog maar volop van de dagen die je nog in Australië ben.

Groetjes Annemieke.

• 05 Januari 2010 - 12:02

Marleen W:

Wow, wat is de tijd voorbij gevlogen zeg! Na al die super mooie ervaringen zal het wel tegen vallen om weer naar NL terug te komen. Maar gelukkig wachten er veel mensen hier op je!
    Geniet er nog even van en alvast een hele goede reis terug!

Liefs Marleen

• 07 Januari 2010 - 12:36

Nine:

Hee Floor! Dat gaat snel joh... Geniet nog maar die paar dagen :) Maar als ik je berichtjes zo lees dan zijn er een heleboel mensen die jou in Nederland met open armen gaan ontvangen!! alvast een goede reis teruggewenst over een paar dagen!
    Liefs

• 08 Januari 2010 - 10:44

Clemens:

Dag Floor,
    Wat een trip, al met al! Je kunt een paar Kuifje- of Suske&Wiske-achtige strips gaan maken, als je thuis bent. Hier wat titelsuggesties:

� Funny Floor & de Sunny Sunsets
    � Fishing Floor & de Bijtende Babyhaaien
    � Feestende Floor & de Patriottische Partyanimals
    � Freefalling Floor & de Supersonic Skydive
    � Fantastic Floor & de Miraculeuze Memories

Een heel mooi 2010 gewenst, vol met al die geweldig mooie memories.