Rood zand, vliegen en heel warm!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu Rood zand, vliegen en heel warm!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Rood zand, vliegen en heel warm!!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

03 December 2009 | Australië, Perth

Hej allemaal!

Bedankt voor de leuke berichten, ik lees ze iedere keer weer met veel plezier. En ik vermaak me hier inderdaad nog steeds!

Na mijn skydive heb ik de dag in Mission Beach heel relaxed doorgebracht. Ik wilde eerst de plaats een beetje gaan verkennen, maar het was echt ZOOO warm, dat ik maar bij het zwembad ben gaan liggen. En zelfs was erg warm!!

Volgende dag naar Cairns gegaan met de bus, om daar mijn laatste dagen aan de oostkust door te brengen. Ben hier ook weer samengekomen met zo'n 5 mensen die ik al eerder had ontmoet (de Fraser groep). Zaten met z'n allen in hetzelfde hostel en hebben de eerte avond dat ik daar was dan ook heerlijk samen gekookt en gegeten. En daarna wat drankjes genuttigd om te "vieren" dat we weer met z'n allen samen waren.
Na heerlijk geslapen te hebben ben ik op mijn 2e dag in Cairns vooral gaan shoppen met Lien en Louisa. Het weer was namelijk niet zo heel mooi (bewolkt), dus een goede dag om naar de factory outlet store op het industrieterrein te gaan. Die avond was het de laatste avond van Lien en Fuz en dus zijn we uit eten gegaan. Erg jammer, maar er komt altijd een einde aan dingen.
Volgende dag ben ik naar de Great Barrier Reef gegaan. Ik zou eigenlijk gaan duiken. Maar na een vragenlijst ingevuld te hebben, mocht ik niet duiken. (had te maken met de medicatie voor migraine die ik slik) Dat was een flinke domper. Heb het toen met snorkelen moeten doen, wat ook erg mooi was. Ik was overigens wel een beetje zeeziek op de heenweg. De dag begon namelijk met regen en veel wind en dus een onrustige heentoch. Gelukkig ging het daarna stukken beter.
Dag daarna was weer een relax dag. Bij het zwembad gelegen, naar de lagoon geweest in Cairns. En omdat het deze avond mijn laatste avond was zijn we weer uit eten gweest. Heb toen mijn eerste Kangaroo en Krokodil ervaring gehad. En ik moet zeggen, was erg goed te eten. 's Avond uit geweest. Waarbij de avond eindigde met zingend op de stoep zitten bij twee gitaristen uit ons hostel. Echt een erg gezellige avond.

De 28e november ben ik van Cairns naar Alice Springs gevlogen, want de 29e zou ik een 3 daagse toer gaan doen door het rooie centrum van Australie.
Alice Springs was een best ok stadje. Wel heel vreemd, in de hele wijde omgeving geen huis te bekennen en dan opeens zo'n stad. Alleen liepen er heel veel aboriginals rond die maar een beetje eng waren. Luidruchtig en dronken.
Mijn 3daagse tour was echt super. Heb echt veel gezien: Kings Canyon op dag 1, met echt super uitzicht via een mega wandeltocht. Kata Tjuta (de Olgas), waar we tussen (het zijn 36 mega stenen!) gewandeld hebben. En Uluru (ayers Rock) waar we omheen gewandeld zijn (9 km wandeltochT!) Heb echt zoveel geleerd. Kan het hier allemaal niet neerzetten. Maar 1 ding: ik heb echt respect gekregen voor de wijze waarop de aboriginals leven. (dus niet die die in Alice Springs wonen, maar die die nog daarbuiten wonen). Ik heb heel veel rood zand gezien en veel vliegen van me weg moeten slaan. Maar de mensen in mijn groep waren erg leuk en de aflsuitende avond was dan ook erg geslaagd toen we weer in Alice waren.

Sorry heb niet zo heel veel internet tijd meer. Misschien dat ik het volgende keer aanvul.

Zit nu in Perth, aan de westkust en morgen begint mijn 2 weken tour naar Broome.

kuzz Floor

  • 03 December 2009 - 07:05

    Wilma:

    mooi Floor, dus je hebt daar een rode huid gekregen.
    mama

  • 03 December 2009 - 07:16

    Marleen:

    Leuk weer om te lezen Floor! Heb je al een goede bruine kleur gekregen na al die zwembad/zee momenten ;)
    Heeeeeel veel plezier nog!

    X

  • 03 December 2009 - 07:25

    Janneke:

    Oh oh ik ben jaloers... Ik zou er nog maar even blijven als ik jou was! Ook al heb je een aantal dagen wat minder weer gehad, hier blijft het altijd slechter...

    Je vond Alice Springs dus wel de moeite waard? Ach aan de andere kant is t wel zo dat je dr een x geweest moet zijn... Maar van die vliegen wordt je hondsdol heh! En die aboriginals vond ik maar vies...

    Have fun in Perth,

    Dikke kus, Janneke

  • 03 December 2009 - 08:56

    Marian:


    Ja dat is inderdaad jammer dat je niet mocht duiken. Maar snorkelen lijkt mij ook heel mooi, dus nu zie je rood in plaats van bruin. ik hoop dat je een mooie tour tijd in die 2weken in Broome gaat krijgen. We zijn nu toch echt wel de tijd aan het aftellen en zullen blij zijn als je weer thuis bent. Maar Floor geniet er nog maar lekker van want voor je het weet is het voorbij.

    Dikke kus Marian

  • 03 December 2009 - 10:49

    Opa Van Diek:

    Lieve Floor,

    Bedankt voor je prachtige kaart uit de :"Great Barrier Reef"
    Wat een prachtige kleurrijke vis.Veel plezier nog de resterende
    weken. Hgr.en kus van je Opa

  • 03 December 2009 - 16:03

    Ada En Jaap:

    O_0' Heb je een kangoeroe en een krokodil naar binnen gewerkt?

    Maar ben erg benieuwd naar je verhalen over de aboriginals.

    Groetjes,

    Ada en Jaap

  • 03 December 2009 - 22:07

    Rens:

    Jaaaa, alles wat je hebt meegemaakt en beschrijft is in het echt zo mooi! Er zijn eigenlijk geen woorden voor. en toch zie ik helemaal voor me hoe je daar hebt rondgelopen en wat je hebt gezien, geniaal! Wanneer ben je weer in Sydney? ;) Geniet er van!
    Kus!

  • 04 December 2009 - 15:30

    Marleen W:

    Floortje!
    Blijven genieten daar!
    Hier is de winter ook nog ver te zoeken, morgen wel gezellig Sinterklaas. Doe jij er daar nog iets aan?
    x Marleen W

  • 05 December 2009 - 10:07

    Suus:

    Goodday mate!
    De 2 dingen die ik nog had willen doen heb jij gewoon gedaan!!!! skydiven en uluru!! ik ben jaloers...haha
    moet toch echt nog een keertje terug....
    Die tocht aan de westkust gaat ook geniaal worden..geloof me!
    dikke kus

  • 06 December 2009 - 14:09

    Anneke & Kees:

    Hallo Floor,
    We genieten van je prachtige verhalen van ver weg! Het is 6 december, Sinterklaas is weer weg, het regent, het is hier kil. Maar jouw verhalen zijn hartverwarmend!
    Nog heel veel spannende avonturen, en doe voorzichtig.
    Groeten van Anneke & Kees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Thailand en Australië

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2010

All good things come to an end!

04 Januari 2010

Christmas, New Years and Tours!

22 December 2009

My Lovely WesternXposure

03 December 2009

Rood zand, vliegen en heel warm!!

23 November 2009

I'm Still Alive!
Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 19105

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: