Fraser en Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu Fraser en Whitsundays! - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Fraser en Whitsundays!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

21 November 2009 | Australië, Magnetic Island

G'day mates!

Zo, volgens mij is het alweer even geleden dat ik weer wat geschreven had. En aangezien mam graag op de hoogte blijft ;) Nee grapje, vind het zelf ook wel leuk om af en toe te typen, maar moet er wel echt voor gaan zitten. Dus bij deze!

Mijn laatste avond in Rainbow Beach bleek toch nog erg mooi te zijn. Was samen met stel mensen van het hostel op weg gegaan naar de Carlos Sandblow. Ofwel een keigrote zandduin vlak naast het dorpje, vanwaar je super mooi de sunset kon bekijken. Heb hier samen met een NLs meisje en een Engelse nog heel wat super leuke foto's gemaakt. Was erg gezellig!

Volgende dag met de bus naar Hervey Bay. Kwam bij het uitstappen al 2 jongens tegen die naar hetzelfde hostel gingen en op dezelfde dag de selfdrive tour deden op Fraser Island. Heb die eerste avond nog veel meer mensen ontmoet daar die hetzelfde deden en we vormden meteen een super gezellige groep. Hebben een leuke avond gehad daar. Uiteindelijk bleken er 17 mensen op dezelfde dag te gaan, wat inhield dat we met 2 auto's op pad gingen naar Fraser. Na eerst de auto en spullen uitvoerig te hebben gecheckt, bepaald te hebben wie er gingen rijden (helaas was ik niet een van de gelukkigen, moesten een contract ondertekenen en daar stond in dat je 2 jaar je rijbewijs moest hebben, en helaas ik heb dat nog net niet) zijn we op pad gegaan voor de boodschappen en daarna op naar de ferry.
Eenmaal op het eiland begon het meteen goed, het eerste stukje (zo'n 200 meter) was verhard en daarna werd het een zandweg. Wat inhield dat wij achterin behoorlijk wat airtime hadden. De lol was er niet minder om hoor! We hadden echt een super gezellige groep, vermaakte ons goed achter in de wagen met zingen. Heb echt een super tijd gehad op Fraser, zo super dat ik het allemaal niet kan beschrijven, maar zal jullie een zo goed mogelijk beeld proberen te geven. Dag 1 op Fraser was voornamelijk het eiland dwarsdoorkuisen, ondertussen en stop makend bij een riviertje, en toen ons kamp opzetten langs het strand. Hier hebben we gebarbequed en wat rond het vuur van de gasbrander gezeten. Vervolgens tijdens het plassen opgeschrikt door wat dingo's, die er 's nachts toch wat enger uitzien dan overdag!
Dag 2 zij we begonnen met het kijken van de zonsopgang op het strand. Supermooi! En ook toen weer dingo's gespot, maar nu waren het slechts gewone honden, dus helemaal niet zo eng meer! Daarna helemaal omhoog gereden via het strand om naar Indian Heads te gaan en echt een prachtig uitzicht te zien! Daarna terug naar beneden via het strand. Het beroemde schipwreck bekeken, fotomomentje gehad, en toen naar een meertje geweest waar we lekker van het super weer genoten hebben. Onze 2e avond bestond voor mij vooral uit migraine, wat een beetje jammer was, heb dus voornamelijk op bed gelegen, wat proberen te slapen. Maar heb het laatste deel toch nog meegemaakt. (Ben erg blij met de pillen die ik nu heb, want ze werken echt bij mij!) En dat laatste deel van de avond was ook weer erg gezellig. Dag 3 weer op pad. Dit maal naar Eli creek, Lake Wabby (waar het echt super prachtig was, een zandduin, bos en super lekker water) en lake McKenzie; Wauw, 1 woord fantastisch. Zo mooi blauw water, zo'n mooi uitzicht! Echt genieten. En toen was helaas Fraser Island ten einde. Terug naar de bewoonde wereld.
De dag daarna bestond vooral uit afscheid nemen van de superfantastische groep die we daar hadden. Klikte gewoon zo goed met sommigen! Maar gelukkig wisten we dat we met een aantal weer zouden meeten in Airlie Beach. Waar ik samen met 1 jongen, een deen, Anders, uit de groep op dezelfde boot zat, 5 andere van Fraser zaten ook opdezelfde boot, maar dan op de zaterdag ipv de dinsdag.

Ik ben vanuit Hervey naar Agnes waters gegaan. Heb me hier heel goed vermaakt met een Engelse meid. Heb heel goedkoop gesurft. En dag daarna nog een keer een surfboard gehuurd met de Engelse en Anders. Agnes waters is namelijk de laatste plaats aan de oostkust waar je kunt surfen, dus hebben we dan ook maar goed gebruik van gemaakt!
Ook hebben we de beruchte Scooter Roo gedaan daar. Wat inhoudt dat we met een groep van zo'n 40 lui op automatische Harley motoren gereden hebben. Lekker toeren door Agnes Waters en Town of 1770!. Super vet. Heb ook echt vette foto's! En 1 ding weet ik nu 100% zeker; ik ga mijn motorrijbewijs halen!!!

Na Agnes Waters ben ik naar Airlie Beach gegaan. Heb hier het deel van de Fraser groep weer gezien. Echt super gezellig weer! Hebben bij de lagoon gelegen, een groot aangelegd zwembad met strand en grasvelden eromheen. en behoorlijk wat gerelaxed. Volgende dag begon mijn zeiltrip. Ik zat op een boot genaamd Avatar, een trimeran, die echt keigroot was. Heb 3 fantastische dagen gehad. Lekker weer gehad, gezeild, gezond, leuke mensen op de boot ontmoet, gesnorkeld (met stingersuit, in verband met alle kwallen die daar nu rondzwerven). En natuurlijk heb ik Whitehave beach gezien! Wauw, alweer in 1 woord fantastisch! Dat moet je gewoon echt gezien hebben. Super wit strand, met super blauwe zee daarbij!
Had hier wel weken kunnen doorbrengen!!

Heb na de boottrip nog 1 dag doorgebracht in Airlie beach en ben toen op pad gegaan naar waar in nu ben, Magnetic Island. Was met de bus naar Townsville gereden en vanuit daar op de ferry gegaan.
Heb vandaag een miniautootje gehuurd, samen met nog 2 NLse en 1 Canadese. Een Barbie roze auto wel te verstaan. Echt super hip. Hebben zo'n beetje hele zijkant van het eiland doorkruist. Nu heb ik tenminste het gevoel dat ik hier wat van het eiland gezien heb! Heb me goed vermaakt!!

Morgen verlaat ik dit prachtige eiland weer. Ik ga naar Mission Beach, waar ik voor het eerst in mijn leven een Skydive ga doen! Oe, spannend! Maar heb er super veel zin in!! Geen zorgen is super veilig! Maar ik zal achteraf wel wat van me laten horen ;) zodat jullie weten dat ik in orde ben! haha

Nou Gals en Blokes, See Ya later!

kuzz Floor

  • 21 November 2009 - 09:58

    Marian:


    Nou dat was me weer een verhaal. En wat lees ik je motor rijbewijs halen? toe maar. Maar zo te lezen gaat het je goed af dat alleen reizen Tenminste wat je alleen noemt, Maar die dingo,s dat lijkt me niet zo geweldig s,nachts, maar wat leuk dat je ook nogal wat nederlanders tegen komt. en volgens mij ben je straks een volleerd surfster. En kijk je wel goed uit met het Skydiven want we willen je wel heelhuids terug zien in januari (ha-ha).
    Nou meid geniet nog van de mooie en spannende avonturen die je nog gaat doen.

    Groetjes en een dikke kus uit Molenschot

  • 21 November 2009 - 10:18

    Ninotschka:

    vet!! je gaat skydiven!!!!!!!!!!!!!!!!! haha tof je verhalen te lezen!! dikke kus

  • 21 November 2009 - 11:45

    Annemieke:

    Klinkt allemaal weer heel mooi, je ziet en doet hele leuke dingen. Veel plezier nog en pas op met skydiven..

    Gr.Annemieke.

  • 21 November 2009 - 12:58

    Wilma:

    Eindelijk weer een mooi verhaal van jou gelezen. Als je maar zorgt dat je supergoed oplet by dat skydiven. En even opletten, motorrijden in Nederland is wel effe anders dan in dat relaxe zomerse wijdse australie. gr. mama

  • 21 November 2009 - 13:05

    Suus:

    Heya sheila!!
    I wish I was back there...how relaxed is the Ozzie-life!! haha
    Have fun on your skydive...dat heb ik niet gedaan helaas..

    xx

  • 21 November 2009 - 16:41

    Marleen W:

    Wow, de verhalen worden steeds vetter! Zo te horen vermaak je je echt super, leuk hoor! En dat je zo makkelijk mensen leert kennen, mooi :). Ben wel heel jaloers dat je en skydive gaat doen. Wordt het gefilmd? Ik kom iig zeker foto's kijken!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Thailand en Australië

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2010

All good things come to an end!

04 Januari 2010

Christmas, New Years and Tours!

22 December 2009

My Lovely WesternXposure

03 December 2009

Rood zand, vliegen en heel warm!!

23 November 2009

I'm Still Alive!
Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 19102

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: