En toen was er nog 1 !! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu En toen was er nog 1 !! - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

En toen was er nog 1 !!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

31 Oktober 2009 | Australië, Surfers Paradise

Zoo... ben ik weer...
En dit keer niet meer mentaal gesteund door Nino, maar helemaal in mijn eentje! Ik zit nu in Surfers Paradise. Maar eerst maar 's verder met waar ik de vorige keer gebleven was!

Nou na het karaoke avontuur zijn we nog een dag gebleven in Port Macquarie. We hebben niet veel gedaan, beetje rondgehangen, wandeling gemaakt in de hoop wilde koala's te spotten, maar helaas dat was ons niet gegund.

Volgende dag hebben we Port verlaten en zijn we op weg gegaan naar Coffs Harbour. We hoopten in een degelijk plaatsje aan te komen, maar niets was minder waar. (of hoe je dat ook zegt) Ten eerste zaten we in een mega crappy hostel met allemaal vage lui. Was heel blij dat Nino en ik daar samen waren, als ik in mijn eentje was geweest was ik daar zeker weten niet gebleven. We zijn die avond meteen maar op ontdekking gegaan, maar bleek dat we mega uit het centrum zaten, maar het centrum zelf stelde ook niet veel voor.
Volgende dag wezen shoppen, want we zaten wel tegenover mega shoppingmall. Altijd goed!! En we hebben de bus voor de dag daarna geboekt! Weg uit Coffs, dat was het enige wat we nog wilden! Het enige mooie aan Coffs en het hostel was, dat de baas en medewerkers zo laks waren en zo weinig aan het werk waren dat ze ons vergeten zijn voor te 2e nacht te laten betalen. Dus we hebben mooi een gratis nachtje gehad.

We hadden en extra vroege bus geboekt en kwamen dus ook lekker vroeg aan in Byron Bay. Dus we hadden nog mooi de hele dag. Na onze tas gedumpt te hebben in ons hostel, waar we op een 16 persoons kamer zaten, (was de eerste keer dat we op zo'n mega kamer zaten), zijn we meteen naar het strand gegaan. Heerlijk weer, dus daar moet je dan maar van genieten toch!! In de avond met wat lui naar het strand gegaan.
Volgende dag regende het helaas, dus alweer geshopt! haha. Je moet wat bij slecht weer! 's avonds erg goedkoop uit eten geweest en nog wezen stappen bij Cheeky Monkeys, een bar waar je veel kunt drinken, prijzen kunt winnen en tot laat kan stappen! Samen met een Duits meisje. Was allemaal erg gezellig!!
Na 2 nachten op 16 dorm gelegen te hebben en we beetje genoeg hadden van de viezigheid in het hostel, zijn we verhuisd naar een ander hostel! Daar zaten we in een female dorm, waar ik 2 nachten geboekt had en Nino 3, dus het moment was daar. De scheiding kwam nu echt!
De dag van de verhuizing zijn we naar Nimbin gegaan. een soort van hippie dorp. Maar stelde niet zo heel veel voor. Had er in ieder geval meer van verwacht. Daarna nog naar een waterval geweest. En daarvanaf gesprongen. Zo, dat gaf wel echt een megakick! Alleen jammer dat het neerkomen in het water toch nog wel wat pijn veroorzaakte, water is toch niet zo zacht als je denkt!
En toen kwam de dag van onze surfles. Wilde eerst vroeg in de ochtend naar de sunrise kijken, maar helaas gooide het weer weer roet in het eten. Die middag onze eerste surfles gehad. Hoe vet is golfsurfen!! Niet dat ik nou een talent er voor ontwikkeld heb, maar het was wel echt vet, en zou het zo weer gaan doen!! Nino had wat meer talent dan ik, maar volgens de instructeur had ik pech met mijn lange benen, daardoor is het moeilijker om overeind te komen!

En nu, nu zit ik in Surfers Paradise, Alleen! Was wel erg raar om in de bus te zitten en uitgezwaaid te worden door Nino, maar ben er nu eerlijk gezegd al aan gewend! Haha, nee hoor, het is nog steeds vreemd. 6,5 week samen en nu alleen. Maar gelukkig hebben we altijd te telefoon nog!!
Zit in een keileuk hostel hier, met super leuke mensen. Mijn dagen hier zagen er uit als: Strand, eten, Stappen, maar daar is niks mis mee!

Morgen vertrek ik naar Brisbane. Eens even kijken in welke stad Suus 3 maanden vertoefd heeft! (nog tips?)

Nou, verhaal is niet zo heel lang geworden, maar de ervaringen zijn er niet minder om!!

Tot snel!!

See Ya!

kuzz Floor

  • 31 Oktober 2009 - 09:02

    Wilma:

    Goed gedaan Floor. Moedig van je om deze stap te zetten. Dat gaat ook vast lukken. Elke dag groei je een beetje.
    mama

  • 31 Oktober 2009 - 13:44

    Annemieke:

    Heey Floor, zo te lezen redt jij je wel, twijfelde ik ook niet aan. En Nino en jij zullen elkaar heus wel weer ergens tegenkomen..
    Ik blijf je reisverslagen volgen, vind ze mooi om te lezen.
    Veel plezier, gr. Annemieke.

  • 31 Oktober 2009 - 15:06

    Jaap En Ada:

    Hey,

    Zeer goed bezig daar 'down under'. Hopelijk gaat het helemaal goed en zal het ook niet minder gaan. Komen mijn smsjes eigenlijk wel aan? Groetjes,

    Jaap en Ada

  • 01 November 2009 - 01:02

    Ninotschka:

    Hey meid!
    Blij dat je naar je zin hebt :-D Mij gaat het ook allemaal goed! Nog steeds allemaal leuke meiden op de kamer. Heb je gister nog halloween gevierd? Wij wel, japanse meisjes hebben ons gesminkt was leuke avond. En ik heb foto's van de sunrise voor je!
    Als je nog tips hebt voor surfers paradise? Ik heb iets gehoord van ander meisje over hostel voor 18 dollar per nacht, klinkt oke. Ik vertrek morgen! (omdat ik zin in hagelslag heb haha) ;-) Geniet ervan... Ik volg je.. ;-)

  • 02 November 2009 - 14:25

    Marian:

    Hey Floor,

    Wat een lef kikker ben jij toch. Maar ik had ook niet anders verwacht dan dat jij van die waterval afgesprongen was. En ik ben blij dat het je in je eentje ook goed bevalt, En kijk je wel uit met die vage personen daar.En zo te lezen was het golfsurfen ook gaaf. En inderdaad moedig van je om de stap te zetten om in je eentje verder te gaan. Maar dat gaat vast en zeker lukken nou geniet er nog van en tot gauw ik stuur binnenkort een smsje.
    Groetjes uit Molenschot xxx

  • 04 November 2009 - 13:01

    Opa:

    Lieve Floor,
    Wij zijn 2 november heel voldaan van onze Portugese reis teruggekomen. We werden meteen verrast door jouw kaart uit Thailand met als verzenddatum 2 oktober. Inderaad, de tijd vliegt, als je plezier hebt en uit al je verslagen blijkt dat heel duidelijk. Ik vind het moedig, dat je de reis alleen voortzet. Blijf echter kritisch naar je omgeving. Ik kijk uit naar je vlg verslag.Hgr.en kus.vj Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Thailand en Australië

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2010

All good things come to an end!

04 Januari 2010

Christmas, New Years and Tours!

22 December 2009

My Lovely WesternXposure

03 December 2009

Rood zand, vliegen en heel warm!!

23 November 2009

I'm Still Alive!
Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19100

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: