Sydney to Port Macquarie (Eastcoast trip begins) - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu Sydney to Port Macquarie (Eastcoast trip begins) - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Sydney to Port Macquarie (Eastcoast trip begins)

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

22 Oktober 2009 | Australië, Port Macquarie

Hej Allemaal...

Het werd wel weer tijd voor een berichtje leek mij! Jullie even lekker maken met al dat leuks dat we hier doen! :)

Nou, onze Australie trip begon dus in Sydney. Kwamen 's ochtends behoorlijk vroeg aan, meteen naar een hostel gegaan en 2 bedden geboekt in een slaapkamer met 6 bedden. pff en toen bleek al meteen dat we maar snel moesten wennen aan de Australische prijzen, aangezien die toch wel echt heel veel hoger ligger dan die in Thailand! Van daaruit zijn we op pad gegaan om Sydney te ontdekken. We wilden allebei graag een nieuw SIM-kaart met Australisch nummer. Dus die hebben we eerst gezocht. Helaas waren we door alle behulpzame Australiers (serieus ze zijn echt super aardig hier allemaal en zonder de bijbedoelingen waar we in Thailand mee te maken hadden gekregen, dus dat was wel even wennen, haha ;)) een andere kant uitgewezen, waardoor we uiteindlijk best lang hebben lopen zoeken en we het op een gegeven moment zo zat waren dat we de eerste de beste winkel zijn ingelopen en daar een SIM-kaart hebben gekocht.Vervolgens terug naar hostel. Nino is ff plat gaan liggen, maar ik heb dat maar niet gedaan, om maar meteen in het Australische tijdritme te komen. In de avond hebben we afgesproken met Renske, een meisje dat we van de middelbare school kennen en die in Sydney stage loopt. Daarnaast was er ook een meisje van Nino's studie op dat moment in Sydney en die had ook weer iemand leren kennen. Dus uiteindelijk zijn we met 5 NLse meiden uiteten geweest in Sydney. Was erg gezellig! Later op de avond nog in een backpackerskroeg beland, waar de gezelligheid doorging!
Dag 2 in sydney zijn we verhuisd naar een anders hostel. Hier zouden we in een 6 persoons kamer komen, maar bij het openenen van de deur bleek het een 2 persoons kamer te zijn voor de prijs van een 6 persoons, ideaal dus! Hebben ook meteen 2 nachten bijgeboekt. Daarna hebben we de dag doorgebracht op BondiBeach. Het schijnt dat er mensen zijn die zeggen dat je niet in Sydney bent geweest als je niet op Bondi Beach bent geweest. Op zich was het een mooi strand, maar om nou te zeggen dat het super fantastisch was, nou nee. Maar we zijn er in ieder geval geweest en het was lekker weer, dus dan is een strand altijd goed! In de avond zijn we naar The Opera House gelopen en de Sydney Harbour Bridge bekenen. De nodige fotootjes gemaakt. En pas toen kwam het gevoel dat we echt in Sydney, Australie, waren. Heerlijk! :D
De volgende dag hebben we voornamelijk besteed aan het orienteren op wat we wilden gaan doen aan de oostkust. We hebben een busticket geboekt, dus klaar voor de reis naar Cairns. 's Avonds weer afgesproken met Renske, we hebben haar huisje bekeken en daarna nog wat gedronken.
En toen kwam alweer de laatste dag in Sydney. Deze hebben we besteed aan het bezoeken van de Blue Mountains nature Park. Eerst met de trein naar Katoomba en toen op een hop on-hop off bus gestapt. Wauw wat was dat mooi (en erg koud bovendien!). Prachtige uitzichten! Zo heb je ze niet in NL. En wat een stilte, je hoort alleen het kraken van de schoenen en af en toe de wind. Genoten dus!

De volgende dag vroeg in de bus op weg naar Newcastle, onze eerste stop langs de Oostkust. In Newcastle zijn we 3 nachten gebleven. En wat we daar gedaan hebben:
- uiteraard op het strand gelegen, surfers gekeken.
- Naar een nature reserve park geweest en daar onze eerste Koala's en Kangaroo's gespot! Aah Koala's, wat een lieve beesten! Alleen zijn ze een beetje lui.
- Gesandboard. We zijn een dagje naar Anna Bay gegaan met de bus. Helaas werd Ninots jammergenoeg na 15 min bus een beetje ziek en hebben we de bus moeten verlaten en 1,5 uur gewacht in de middle of nowhere op de volgende bus. Gelukkig was het ziekzijn over en konden we alsnog opweg naar Anna Bay. Hier hebben ze, zeggen ze daar, de grootste vlakte van moving sanddunes. Waar wij dus op gesandboard hebben. Op een plankje van de bult af! Hoe vet. Ik vond het in ieder geval iedere keer weer tof, alleen moest je vervolgens weer de zandbult opklimmen wilde je weer naar beneden gaan. Dus zo heeeel vaak zijn we ook weer niet van de bult afgegaan! haha ;)
En dit alles onder een perfecte blauwe hemel!

Nu zitten we in Port Macquarie. Zijn hier eergisteren aangekomen, we zitten in het Ozzie Pozzie hostel. Een niet al te groot met gezellig hostel. We hebben echt een gezellig kamer, met leuke mensen. En de avonden op de binnenplaats zijn tot nu toe ook nog iedere keer erg gezellig geweest! Dat is het voordeel van een kleiner hostel, je kent zo'n beetje idereen die daar ook verblijft en je vormt een soort van grote gezellige groep. Denk dat ik er nu al over uit ben dat ik meer een type ben voor de kleine hostels en niet de megagrote zoals we in Sydney gehad hebben!
Ook hier hebben we de stranden al ontdekt en zijn we naar een koala hospital geweest. Wow, dat was wel indrukwekkend. Helemaal als je dan een verhaal leest over een koala die in de bosbranden helemaal verbrand is, zijn oogleden helemaal aan elkaar geplakt zijn enzovoort. Die daar wordt opgenomen en met heel veel zorg wordt behandeld en er vervolgens weer bovenopkomt.
Gisteravond zijn de naar de karaoke avond geweest in de Down Under Nightclub hier met een aantal mensen van het hostel. Erg gezellig. En zelf Nino en ik hebben nog een performance gegeven (Just a Girl van No Doubt). Of het geklonken heeft? geen idee, weet alleen wel dat ik volgens mij een beetje te hard heb lopen schreeuwen!

Morgen pak ik de bus naar Coffs Harbour.
Gister hebben Nino en ik het gehad over onze plannen, of we samen verder gaan of niet. Het is nu in ieder geval duidelijk dat het moment van scheiding niet lang meer op zich laat wachten. Dus dan ga ik Australie verder in mijn eentje ontdekken!

Jullie horen van me!
FairDinkum! (=Echt waar!)

• 22 Oktober 2009 - 06:11

Marleen:

Floor!!

Goed om te lezen dat je je zo goed vermaakt! Het klinkt niet verkeerd daar aan de andere kant van de wereld! :P Ik zal aan je denken als ik hier door het donkere herfstweer loop ;)

Geniet ervan!

Liefs

• 22 Oktober 2009 - 09:23

Onno:

Wat een wereldreiziger ben jij zeg!En ook nog eens bijna 3 maanden te gaan Prachtig.Jullie vermaken je uitstekend zo te lezen.Blijf voorzichtig , maar geniet volop van deze reis.Paulien leest ook mee.Groet van ons beiden.

• 22 Oktober 2009 - 09:43

Wilma:

Heerlijk weer zo'n verhaal van jou te lezen. Hier begint het nu echt kouder en natter te worden. Jij gaat lekker een 2e zomer tegemoet. Blijf lekker genieten.

• 22 Oktober 2009 - 12:33

Marian:

Hey Floor,

weer zo,n mooi verhaal vooral in dat koala hospital. dat zal inderdaad heel indrukwekend zijn geweest.En dat sandboarden zal ook heel leuk zijn geweest,alleen dat je telkens terug naar boven moest klimmen lijkt me inderdaad wel vermoeiend.
    En floor doe je wel voorzichtig als je alleen verder gaat.
    Nou meis geniet ervan want voor je het weet is het voorbij.

x Marian

• 22 Oktober 2009 - 13:11

Suus:

Floor!!
    Sandboarden is f*cking awesome of niet dan!!!
    ga je ook nog golfsurfen?
    xx

• 22 Oktober 2009 - 18:10

Annemieke:

Heeyyy Floor,

Ik ben weer helemaal op de hoogte, je hebt alles uitgebreid beschreven.
    Toch wel jammer dat Nino en jij gaan scheiden, wel goed uitkijken hé!!!!

Groetjes Annemieke.

• 23 Oktober 2009 - 15:43

Marleen W:

Floor!
    Mooi verhaal weer, en ja je maakt ons wel een beetje jaloers! Koala's waren vroeger mijn lievelingsdier, dus ik ben erg benieuwd naar je foto's. Wel spannend als je alleen verder gaat reizen. Take care en enjoy!

xx Marleen W

• 23 Oktober 2009 - 16:44

Ada:

Haha,

Keileuk om te horen dat je het daar zo tof hebt! Ik moet serieus elke x lachen om wat je meemaakt. :D

Groetjes

• 29 Oktober 2009 - 04:35

Esther :

Hej Floor,

Zie dat ook jij veel meemaakt! Toffe verhalen.. ben ook al naar de Bleu Mountains geweest.. wat een stilte inderdaad! menn.. echt genoten ook daar :)

Ik wil vanaf Cairns de oostkust naar beneden afreizen dus wie weet.. waar ben jij nu? we houden contact!

xx Es

• 29 Oktober 2009 - 06:43

Ninotschka Wiendels:

Aaah jij hebt gewoon hagelslag, drop,stroopwafels en lange vingers daar in surfers paradise!!! haha ik kan niet wachten ;-)
    xx!