Stortbuien en Kikkoe's op Koh Phi Phi! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu Stortbuien en Kikkoe's op Koh Phi Phi! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Stortbuien en Kikkoe's op Koh Phi Phi!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

10 Oktober 2009 | Thailand, Bangkok

Nou... We zijn weer in Bangkok, daar waar het allemaal begon. Nog maar 2 nachten in Thailand, wat gaat de tijd toch snel!

Na mijn vorige schrijven hebben we dus gegeten met die Finse meiden, was zeer gezellig. Vervolgens hadden we het idee opgevat om met z'n 4-en naar een dragqeeun show te gaan. Hoe vet was dat! :D Een stuk of 12 dames/mannen, hoe je het ook wil noemen, die een vet goede show in elkaar gezet hadden. En ik zal je zeggen, dansen op mega hakken doen ze echt duizendmaal beter dan ik. We hebben ons in ieder geval kapot gelachen.
De volgende dag wilden Nino en ik het eiland weer 's wat meer gaan verkennen. Van de Finnen hadden we te horen gekregen dat je mountainbikes kon huren, en ons, als rasechte NL-ers met veel fietservaring leek dat wel wat. Nou hebben we ons daar toch even gigantisch vergist, aangeizen Koh Tao dus niet zo vlak is als wij in NL gewend zijn. Hebben we alsnog hele stukken moeten lopen omdat we de bergen gewoon niet opkwamen. We wilden naar een strand gaan dat we nog niet gezien hebben, maar toen we de 2e helft van de weg zagen (heel veel zand met stenen e.d.) hebben we maar rechtsomkeerts gemaakt en richting Oaw Leuk terug gegaan. Alleen toen moesten we dus een stuk afdalen. Nino en ik stonden beetje vertwijfeld bovenaan te kijken toen er 2 Thaise ventjes langskwamen en ons aan het uitlachen waren. Hieruit volgde een te impulsieve reactie van mij (onder het motto van: "Ik laat me niet uitlachen") en ik spring op de fiets en laat me naar beneden rollen (met Nino me naschreeuwend "Heb je de remmen vol in?" (Ja die had ik vol in)). Maar pff he. Wat er dan door je heen gaat. Helemaal als je dan ook nog eens bochten aan ziet komen waar zand in ligt. Maar geen zorgen. De fiets, en ik ook, zijn overeind gebleven en heelhuids bij Aow Leuk baai aangekomen, waar we weer 's in de regen gesnorkeld hebben!

Na Koh Tao zijn me met de boot en bus, via Phangan, Samui en Surat thani naar Krabi gegaan. Krabi, sja wat zal ik erover zeggen. Wij vonden er niet zo heel veel aan. Misschien was het het slechte weer, misschien was het het tijdstip dat we aankwamen, maar we wilden er eigenlijk 2 nachten blijven en van daaruit een trip doen, maar die avond hebben we meteen een boot naar Koh Phi Phi (Don) geboekt voor de volgende dag.

Dus... Volgende dag Koh Phi Phi. Stralend weer. Gelukkig waren vroeg vertrokken uit Krabi en kwamen we dus vroeg aan, hebben we onze tas bij geusthouse gedumpt en hebben de rest van de dag lekker aan het strand gelegen. Heerlijk kan ik je zeggen!
Aangezien er een fantastisch viewpoint scheen te zijn op Koh Phi Phi Don, maar je hiervoor wel een stukje omhoog moest klimmen, besloten we deze de volgende dag op te zoeken. Helaas de plannen vielen letterlijk in het water. Stortbuien dat het deed! Niet de goede dag om omhoog te gaan. De rest van de dag dan ook maar een beetje rondgewandeld, geshopt enz...
Daarnaast hebben we een snorkel/eilandtour geboekt om Koh Phi Phi Don en Koh Phi PHi Leh (het eiland waar zich het beroemde strand bevindt uit de film "the Beach"). Deze zouden we de volgende dag doen, maar helaas, stortbuien gooide alweer roet in het eten. Aangezien het die middag beter weer werd, en we op internet het weerbericht hadden bekeken, wat niet al te veel goeds voor de komende dagen voorspelde, besloten we weer langs te gaan bij het boekingskantoortje en hebben de de dagtoer omgezet in een middagtoer. Dus diezelfde middag zijn we in een longtailboot op pad geweest. Eerst naar Monkey bay, waar dus allemaal aapjes leven. En toen in de, jaja alweer, stromende regen naar Koh Phi Phi Leh. Hier hebben we dan eindelijk Maya Bay gezien. Aangezien het eb was/werd, moesten we via allemaal grotgangetjes langs de stenen zeerand klimmen/klauteren/lopen, om vervolgens via de achteringang terecht te komen op het strand. En dat allemaal in de stromende regen. Maar ook dat heeft wel wat. De meeste mensen zien Maya Bay in de schijnende zon, en wij hadden het voorrecht deze in de regen te mogen bekijken :D We hebben in ieder geval erg genoten van het moment!
Bij ons in de boot zaten nog 2 kerels uit Wales. Zij vertelde ons over een prachtig hotel, 'Cabana', de duurste van Phi Phi, waar een zwembad bij zat waar je zomaar ongemerkt een duik in kon nemen. Dit hebben we dan ook maar even uitgeprobeerd. Ondanks dat ik af en toe dacht dat we betrapt zouden worden hebben we daar toch een heerlijke duik genomen in het megazwembad! 's Avonds naar de strandbar geweest, waar uiteraard weer een fireshow was. Dit keer niet alleen door Thaien uitgevoerd, maar mocht iedereen meedoen (in de vorm van over een brandend touw heenspringen, limbodansen onder een brandende stok en door een brandende hoepel heenspringen). Alleen toen er een meisje met hoepel en al op de grond viel hadden Nino en ik er niet meer zo'n trek in!
De rest van de dagen hebben we een beetje zon gezien, veel regen gezien en Kikkoe's hebben ontdekt. (even een uitleg; Kikkoe: een samenvoeging van kikker en koe, aangezien we iedere keer als we 's avonds naar onze kamer terugliepen overspoeld werden met geluiden van een soort kikker, die dus klonk als een keigrote kikker of een minikoe. Vandaar de Kikkoe) En ja, zelfs onze laatste dag hebben we het viewpoint kunnen bekijken. De dag begon stralend en we hebben mooie foto's kunnen maken op de top (die de klim echt meer dan waard was!). We hebben alleen bovenaan moeten wachten tot de volgende stortbui over was ;).

Gisteren zijn we van Phi Phi naar Phuket gegaan, hadden we weer erg mooi weer en hebben we 's middag heerlijk op het strand gelegen. 's Avonds hebben we een winkelcentrum onveilig gemaakt (maar wel op de kijken kijken, maar niet kopen manier).
Vandaag naar Bangkok gevlogen, waar we door mijn misrekening en overtuiging dat we op de 12e in Sydney aan zouden komen (maar waar we dus pas de 12e heenvliegen en de 13e aankomen), nu geen 1 nacht, maar 2 nachten doorbrengen. De andere zijde van het verhaal is, dat we nu wel naar de 7 steps waterfall bij Kanchanaburi kunnen gaan, terwijl we dit eerder van onze planning hadden geschrapt. Dit gaan we morgen dus doen, dan onze laatste nacht in Thailand en dan richting Australia!!!

Zo, dat was weer een best verhaaltje!!
Tot in Australie dan maar!!

kuzz Floor

• 10 Oktober 2009 - 13:26

Wilma:

Mooie verhalen Floor, de brutalen hebben de halve wereld om in te zwemmen.
    En die waterval bij Kanchanaburi zal nu wel erg vol zijn.
    Groeten, mama

• 10 Oktober 2009 - 16:28

Annemieke:

Grappig geschreven Floor. Gelukkig maar dat de fiets en jij veilig beneden kwamen...Toch maar goed van de verkeerde datum, dagje xtra Bangkok. 7 steps..

Gr. Annemieke

• 10 Oktober 2009 - 16:45

Esther:

Hej Chicka!

Wat maak je veel mee op je reis zeg! en wat een verhalen daardoor.. menn! tof. En dat tot in Australië komt wel goed :D ik kom namelijk de 14e aan... dus als jullie niet direct uit Sydney weg zijn, kan ik je gewoon zien! Hoe vet.. ff meeten aan de andere kant van de wereld!

Hope to see ya!

Liefs en xxjes Es

• 10 Oktober 2009 - 19:57

Marian:

Zo dat noem ik nog eens een verhaal. Zeer boeiend om te lezen, Zo dat is knap van jullie om dat hele eind naar beneden te fietsen en dan ook nog overeind blijven. Maar ilegaal zwemmen foei maar goed dat ze jullie niet betrapt hebben. En wat leuk dat jullie nu nog naar de watervallen kunnen zo zie je dat een vergissing niet altijd verkeerd uitvalt.

Groetjes uit molenschot xxx

• 11 Oktober 2009 - 10:44

Marijn:

Leuk leuk!!! Jammer dat jullie ko phi phi zo in de regen hebben meegemaakt, maar van het view point heb ik nog wel foto´s met zons ondergang en maya bay idd in de zon zonder regen hoor hihi! Kunnen we ze uitwisselen!

goede reis!!!!

x

• 12 Oktober 2009 - 17:36

Suus:

wat een geluksvogel ben je ook....nog een extra dagje!! hihi
    veel plezier in Ozzie!!
    xxx

• 13 Oktober 2009 - 04:30

Betswillem:

Lieve Floor,
    Nou dat was me een pracht verslag. Inmiddels ben je al in Australië en wachten we weer op je belevenissen .Wens jullie veel zon en fietsen in A schijnt ook gaaf te zijn ..hele hele lange afdalingen maar tja voor dat je daar aan toe komt moet je eerst een flinke klimgeit zijn
    Succes en we reizen mooi met jullie mee.