Kokosnoten, witte stranden en Haaien! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu Kokosnoten, witte stranden en Haaien! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Kokosnoten, witte stranden en Haaien!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

01 Oktober 2009 | Thailand, Koh Tao

Sawasdee kaa allemaal! (hallo allemaal)

We zitten nu op Koh Toa, alweer 3 dagen, en we blijven hier nog 1-2 dagen. Het is hier echt kei relax en genieten van het niks doen, ontdekken het eiland en de zee.

Waar was ik gebleven na mijn vorige verhaal...

Nou we zijn dus naar Koh Samui gevlogen, kwamen daar 9 uur 's avonds aan, en waren een beetje bangig dat we niks zouden vinden om te kunnen slapen. Begon ook meteen al lekker, want het eerste "hotel" dat we op ons lijstje hadden, bleek geen kamers meer te verhuren, dus toen maar meteen met de taxi naar een andere. Deze zat in het meest drukke deel, dus opzich was er plaats genoeg op terecht te kunnen. Het was ook meteen raak, en op dat moment hadden we ook niet veel meer eisen dan een bed waar we op konden slapen dicht bij de zee voor weinig geld. En het is gelukt! Hebben uiteindelijk 3 nachten op Koh Samui doorgebracht. 1e dag vooral gevuld met relaxen en strand ontdekken, aangezien we fietsen wilden huren om het eiland te ontdekken, maar ze die schijnbaar daar niet verhuurden. En op een of andere manier voelden we ons nog niet echt vertrouwd genoeg met het links rijden en de rijstijl van de Thaien, om een scooter/motorbike te huren.
2e dag zijn we naar het Ang Thong Marine Park geweest. Dat is een natuurpark midden in zee bestaande uit een aantal eilanden. Op een eiland was echt een keimooie lagune te vinden na een korte klim met een gigantisch mooi uitzicht op de rest van het natuurpark. Een ander eilandje had een super mooi strand, waar gesnorkeld werd (we konden alleen niet zo heel veel zien door de vele regen die gevallen was, treobel water), gekayad (zo he, dat voel je echt wel in je armen, maar het was het waard, want we zijn onder rosten doorgegaan, mooie stukken geizen van eiland) en geklimd (we hebben een poging gedaan om naar een grot te klimmen, maar hadden niet meer genoeg tijd om ook daadwerkelijk de grot te bereiken, anders hadden we de boot gemist, helaas).

Volgende dag met de boot naar Koh Phagnan. Het middelste eiland aan de oostkust van Thailand. Wat meteen al opviel, was dat zo'n 90% van de mensen daar israelisch was. Echt niet normaal meer, leek wel of we in Tel Aviv waren ofzo. Ook hier hebben we 3 nachten geslapen. Strand daar was echt keimooi, alleen het weer wat minder. Ook zijn we nog naar de Half Moon party geweest. Super tof om mee te maken, alleen toen we daar naar toe gingen had ik echt een mega Matrix at the park gevoel. De sfeer, de muziek. Het enige verschil was dat we omringd waren door Israeliers. Wat wel echt heel tof was, was dat iedereen van die blacklight paint op had en wij uiteraard dus ook! Goed feest voor de herinneringen in ieder geval.

Nu dus op Koh Tao, of wel Turtle Island. Hebben hier nu 2 nachten doorgebracht en al best veel gedaan al zeg ik het zelf. Meteen de eerste avond, samen met wat canadezen, wezen kijken bij een bar, waar een vuurshow bezig was, echt vet om te zien. We wilden gister een snorkeltoer gaan doen, maar in verband met het weer (er schijnt een tyfoon te heersen, wij merken alleen dat er ontzetten veel wind is, hoge golven en gisternacht heeft het echt ontzettend geregend) ging die niet door. Toen zijn we zelf maar op pad gegaan. Aan de wandel, want zo groot is het eiland niet. Hadden al wat informatie gewonnen van mede backpacker en zijn gegaan naar volgens hem het mooiste strand, Aow Leuk. Onderweg hebben we nog een kokosnoot gevonden, en met veel moeite open gekregen en lekker gesmikkeld (filmpjes volgen als ik weer in NL ben). Aangekomen op het strand, inderdaad echt prachtig. Heel rustig, alleen een paar toeristen de net als wij vanuit het drukken gedeelte de rust opgezocht hadden. Zijn vervolgens daar aan het snorkelen gegaan. We hadden bij het boeken van de niet doorgegane toer al gehoord dat er hier babyhaaien zwommen, dus wij zijn natuurlijk niet het water uitgegaan voor we met die beesten gezwommen hadden. Ik heb er en stuk op 4 gezien. Ze zijn ongeveer een meter lang, maar zien er wel echt uit als haaien. Ik vond het in ieder geval vet. Had alleen af en toe de gedachte: ik hoop niet dat mama en papa in de buurt zijn. Geen zorgen, gelukkig maar, die hebben we niet gezien.
Vandaag hebben we we de snorkeltoer gedaan. De zee was weer wat gekalmeerd. Hebben op een stuk of 3 plekken gesnorkeld. Zouden er meer zijn, maar bij eente wilde ik net het water ingaan, zie ik wat drijven. Dus ik zeg, volgens mij gaat daar een kwal. OW zegt de gids, niks aan de hand, doen niks, want hebben geen tentakels. Nou deze dus wel, en hij had een stuk op 30-40 vriendjes meegenomen. Dus het snorkelen daar ging niet door. 1 jongen van onze boot was al wel in het water en is ontzettend vaak gestoken. Gelukkig waren het geen ernstige, maar toch wel vervelend.
Vanavond gaan we eten met 2 Finse meiden. Zaten in onze snorkelgroep.

Nou, dat was het alweer. Beetje lang geworden volgens mij, haha. Maar heb nog niet eens alles verteld, kun je nagaan.
Foto's wil allemaal niet zo lukken hier. Dus jullie zullen toch wat moeten wachten.

We blijven nu nog 2 nachten hier en gaan dan naar de westkust. Naar Krabi. Dus tegen die tijd horen jullie misschien wel weer van me!

kuzz Floor

  • 01 Oktober 2009 - 11:46

    Marieke:

    Leuk ! Wat klinkt het allemaal toch goed ! Echt aan het genieten volgens mij.

    Liefs !

  • 01 Oktober 2009 - 12:13

    Rosalie:

    Echt tof Floor. Je maakt me wel jalours met je verhalen!
    Groetjes

  • 01 Oktober 2009 - 12:32

    Wilma:

    Net terug van mijn pauze en wat een leuk bericht weer.
    Klimmen klom geklommen.
    Om maar even verder te berichten. Sumatra 2 dagen achter elkaar een zware aardbeving en op Samoa een tsunami. Dan kom jij met een beetje extra wind er nog goed af. Opletten he
    mama

  • 01 Oktober 2009 - 12:58

    Marloes:

    heee floortje!! klinkt allemaal geweldig!!
    lekker relaxen daar!!heb je wel verdiend toch!?

    nou wilde ook eventjes laten weten hoe het met het voetbal staat..
    we hebben nu 1 wedstrijd gelijk gespeeld 1 gewonnen en afgelopen woensdag verloren helaas.. maar het gaat wel aardig goed met de dames!

    nou jij nog heeeeeeeel veel plezier.. en we houden je in de gaten!!

    groetjes marloes
    en jenny en bennie natuurlijk

  • 01 Oktober 2009 - 14:49

    Suus:

    Floor!!!!
    Echt aan het genieten begonnen lees ik....echt super joh!! En je wordt al een echte brabo met je kei leuk!! haha
    xx

  • 01 Oktober 2009 - 15:30

    Oapa Van Diek:

    Lieve FLOOR,

    Jouw enthousiaste verhaal pik ik nog net mee. Aanstaande maandag 5 oktober gaan we zoals je weet vier weken naar de Algarve. Ik heb me in je verhaal het meest verbaasd over de wijze, waarop je je enthousiasme
    over de reis aan ons overbrengt:"Kei mooi, super tof, vet om te zien en te vinden,aow leuk !" Blijf genieten en met Wilma zeg ik:" Pas goed op jezelf en elkaar.!" Hgr.en kus Opa

  • 01 Oktober 2009 - 17:29

    Marian:

    Hey Floor,

    Wat een geweldig leuk verslag. En fijn dat jullie toch nog een slaap plaats konden vinden. En kijk je wel uit met die kwallen,En was de kokosnoot lekker? maar al bij al maken jullie schitterden momenten mee, nou floor geniet nog van die mooie momenten en pas goed op je zelf he, Dan pas ik goed op (p) Ha-ha.
    De groetjes van ons allemaal xxx

  • 01 Oktober 2009 - 19:15

    Marijn:

    hey floortje!!!

    Super leuk al jullie verhalen!! Toch maar goed dat jullie naar chang mai zijn gegaan toch, super leuK! Ik denk weer helemaal terug aan de tijd dat ik in thailand was! geniet er nog van :)!!

    Mijn interne ging super goed, afgesloten met een negen en nu me neuro naar tilburg, dus wordt wel leuk!

    kussie

  • 02 Oktober 2009 - 09:31

    Janneke:

    Jeetje klinkt allemaal echt super! :) Ben jaloers op je joh!
    Kokosnoot was wel lekker jah? Wist alleen nog maar dat die op de grond lagen niet meer goed waren... Maar die van jullie dus wel, beter!
    Liefs vanuit het regenachtige Nijmegen

  • 03 Oktober 2009 - 08:03

    Betswillem:

    Ha die Floor,Nou dit is nog maar het begin Wat ga je allemaal nog meemaken?
    de volgende keer toch maar met dolfijnen zwemmen,maar dat komt wellicht omdat ik droom van naar de haaien gaan ha ha
    Een pracht voortzetting van de reis en blijf maar schrijven want dat is echt iedere keer weer boeiend
    liefs ook voor je reismaat

  • 05 Oktober 2009 - 11:45

    Marleen W:

    Floortje!
    Klinkt weer goed! Mooi he, die onderwaterwereld! Except die vieze kwallen dan. Goed dat je ze op tijd gesignaleerd hebt. Vet dat je de half moonparty toch hebt meegepikt.
    Ik ga het regenachtige NL nu ook even verlaten, want we gaan morgen op vakantie naar Portugal :). Daarna zal ik je verhalen weer volgen!
    Xx Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Thailand en Australië

Recente Reisverslagen:

11 Januari 2010

All good things come to an end!

04 Januari 2010

Christmas, New Years and Tours!

22 December 2009

My Lovely WesternXposure

03 December 2009

Rood zand, vliegen en heel warm!!

23 November 2009

I'm Still Alive!
Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 19098

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: