Zweten in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu Zweten in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Zweten in Chiang Mai

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 September 2009 | Thailand, Chiang Mai

Zo.. daar ben ik weer. Na al van meerdere kanten gehoord te hebben dat ik weer wat moest schrijven, hier een nieuw bericht! Dit keer vanuit Chiang Mai, een stad in het Noorden van Thailand. Ik zal maar 's vertellen hoe we hier beland zijn ;)

Na in Bangkok naar het station te zijn gebracht met een knalroze taxi en daar een treinticket naar Ayuthaya gehaald te hebben, hebben we eerst een uur op het station moeten wachten. Op zich niks mis mee, want het was lekker weer, alleen weet ik nu eindelijk hoe papa zich moet voelen. (sorry pap, maar ik heb echt altijd het idee dat je gigantisch bekeken wordt, een man met lange baard is tenslotte ook ontzettend vreemd ;)) Bekeken dat we werden. Er werd zelfs een foto gemaakt van ons met een kindje ervoor.

Vervolgens in de trein. 2e klas, en nee, ze doen niet aan kussens op de banken, het was gewoon hard hout. Maar opzich goed uit te houden hoor. Onderweg nog wat gepraat met een Thai, toen bleek wel echt dat de verschillen tussen ons westerse land en thailand toch wel erg groot is. Vooral wat betreft inkomen. Daarnaast bleek dit ook nog eens toen we door de buitenwijken van Bangkok reden. Veel krotten, echt niet normaal. Maar wat wil je in een stad met ongeveer net zoveel inwoners als in NL.

In Ayuthaya, tja wat zal ik erover zeggen. Ik vond het allemaal niet zo bijzonder, maar we hebben ons vermaakt. We hebben wat rondgefiets (op een TE kleine Hello Kitty roze fiets). Wat wel erg wennen was, aangezien ze links rijden in Thailand, dus bij iedere bocht die we omgingen, moesten we wel even heel hard nadenken om weer links te gaan rijden. We hebben wat ruines bekeken en 's avonds nog wat geshopt in een soort Bijenkorf en voor het eerst Thais uit eten. Alleen hadden we niet echt door hoe het allemaal in zijn werk ging. We kregen namelijk een pan met heet water voor onze neus, en wat gekoelde hapjes die we besteld hadden. Bleek dus dat we die zelf moesten koken, maar ja, wisten wij veel wanneer die dan klaar waren. Gelukkig hadden we er ook rijst bij, dus we liepen wel goed gevuld naar buiten! En we hebben zelfs met stokjes gegeten.

's Avonds op het station van Aytuthaya gewacht op de nachttrein naar Chiang Mai, die vertraging had. Net NL als je er overnadenkt.
De nachttrein vond ik echt ideaal. OK, je eigen bed is natuurlijk het lekkerst, maar ik heb best goed geslapen.

In Chiang Mai aangekomen eerst gesetteld in guesthouse. Best degelijk. Alleen wel een mini-badkamer, maar had niet echt anders verwacht. Overdag de oude stad verkent en echt super lekker gelunched bij zo'n vrouwtje wat net een hotelletje had geopend. Ze had zelfs NLse tijdschriften.
's Avonds uitleg gekregen over de trekking die we de volgende dag zouden gaan doen. (3 dagen en 2 nachten de jungle in.) En ook nog naar de nacht/avond markt van Chiang Mai.

De Trekking:
Wauw, dit vond ik echt tof. Wel regelmatig afzien. Aangezien we bergen op moesten lopen met wel een stijging van 50 graden ofzo (en ik overdrijf echt niet!) Maar het was echt zo mooi om ook even primitief te leven. (hoewel een hurkWC boven op de berg met loslopende koeien, toch wel freaky is) Gewoon genieten van de mooie natuur en slapen bij mensen die echt daar wonen in de middle of nowhere. Kampvuur erbij en wat coole gidsen die het compleet maakten. Daarnaast hadden we een super groep, in totaal 4 NL, 2 D, 2 GB. 2 mannen erbij, wat wel erg fijn was, aangezien we de Thaise mannen op 1 of andere manier toch niet helemaal vertrouwen.

Een aantal qoutes van het weekend:
Floor: Alcohol is the international language (naar aanleiding van de smaak van het eten, die naar sambuca smaakte (Suus, dat eten had je wel willen proeven he ;) )
Som Phong (de eigenaar van 2 overnachtingsplaats): No joke no fun, No fun no happy, no fun no baby!

Wat nog wel even leuk is om te vermelden, We hebben krekel gegeten! Som Phong, echt een rare vent daar, had even wat krekels gevangen. Deze hebben we geroosterd boven het kaarsvuur en we hebben met een aantal daar een stukje van geproefd (alleen de NL-ers, zo zie je maar weer wie wat durft ;) ). Zom Phong zelf had nog niet genoeg en heeft vervolgens onze slaapplaats spinvrij gemaakt, aangezien er toch wel een stuk of 6-7 grote spinnen langs e zijwanden zaten. Dat slaapt toch weer wat prettiger.

Verder hebben we tijdens de trekking nog ge-bambooraft. Een aantal grote lang bamboostokken bij elkaar gebonden met fietsbanden. En olifant gereden. MAar over dat laatste wil ik niet al te veeel woorden kwijt, aangezien ik ontzettend spijt heb dat ik daar aan meegedaan heb. Die beesten worden zo rot behandeld. Echt niet normaal.

Vandaag naar Chiang Rai en Golden Triangle geweest, zelfs nog een 1/2 uur in Laos doorgebracht na een bootritje over de Mekong. De grens van Thailand met Myanmar bekeken. En bij de Long Nek Tribe geweest. Een beetje te toeristisch als je het mij vraagt. Dus laat mij de komende weken maar lekker op het strand genieten en gewoon lekker ons eigen ding doen.

Morgen vliegen we, via Bangkok, naar Koh Samui, om vervolgens de komende 3 weken het zuiden van Thailand aan te doen.

(ow en voor de mensen die vinden dat ik niet gedetaileerd genoeg schrijf, of een andere blik op onze avonturen willen lezen --> http://ninotschka87.waarbenjij.nu
Maar ik ben nu eenmaal niet zo heel goed in alles goed verwoorden. De foto's zullen veel verheldering geven, dus ik zal er een aantal op internet plaatsen. En anders moet je ze maar komen bekijken als ik weer terug ben.

Tot snel!!

kuzz Floor

• 22 September 2009 - 17:37

Marian:

Hey Floor,

Allereerst de groetjes terug, Nou jullie hebben al veel meegemaakt en gezien. Maar die krekel eten vind ik niet geweldig idee. En wat het schrijven en verwoorden betreft ik vind het zeer goed te volgen hoor. En die spinnen ja dat lijkt mij nou ook niet zo,n fijn idee om daar bij te slapen, Maar jullie zullen die man met jullie charmes wel zo ver hebben gekregen om ze weg te krijgen toch? Hier gaat alles goed met (p) ook hoor. Nou geniet er weer van en tot het volgende verslag.
    Groetjes en
    Dikke kus van ons

• 22 September 2009 - 17:41

Betswillem:

Nou Floor je mag blijven hoor.Tjee wat een verslag en heel erg leuk om te lezen.Jouw maag kan heel wat bijzondere maaltijden verdragen.
    Een ontspannen zee,strand en rusttijd toegewenst liefs van ons allemaal .

• 22 September 2009 - 19:25

Marleen W:

Wow, de tijd gaat wel snel zeg, dat jullie nu alweer zoveel plaatsen aangedaan hebben. Haha, jullie hebben dus ook die eendaagse golden triangle tour gedaan.. Ja die is echt TE toeristisch helaas! Vet dat je krekels gegeten hebt. Wat vond je eigenlijk van Bangkok?
    Ga je nog naar Kanchanaburi? Op zich wel een aanrader!
    Ga je duiken in Zuid-Thailand? Geniet in ieder geval maar lekker van de witte stranden en het weer.
    Je hoort het; veel vragen, dus schrijf de volgende keer maar weer zo mooi al je avonturen op! Leuk om te lezen!
    And yessss we want some pic's!

Liefs Marleen
    P.s. Zit alweer in mijn laatste week van psychiatrie.

• 22 September 2009 - 19:32

Wilma:

Zo Floor, dat zijn al beste avonturen. Je hebt een mooie stijl van schrijven. Daar wil ik nog wel vaker van genieten.
    Liefs mama

• 22 September 2009 - 23:09

Rens:

Floor! Goed verhaal, lekker kort :p haha, nee, leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en doen! Na die 'hybride' wc's ben je ook best klaar voor de aussie outback :P
    Blijf lekker genieten! Dikke kus

• 23 September 2009 - 08:28

Opa:

Lieve Floor,

Wat maak je op zo'n reis
    veel mee.Het is boeiend om je reisverslag te lezen.Geniet er van zoveel je kunt, want na de reis moet je andere ervaringen opdoen, die voor je toekomst van groot belang zijn.We blijven je met belangstelling volgen. Ontvang de hartelijke groeten van je opa, ook voor je medereizigers.
    Voor jou een dikke kus

• 23 September 2009 - 08:53

Marleen:

Hee Floor!

Wat een leuk verhaal! Het klinkt allemaal erg goed! Krekel eten, jak, maar een goede integratie laten we maar zeggen ;) Veel plezier in het zuiden van Thailand!

Liefs
    Marleen

• 23 September 2009 - 12:05

Manon Wijnands:

Hee Floor!

Ik zag net het mailtje van je over de carnaval, ik had er helemaal niet meer aangedacht dat je weg was.
    Maar zo te lezen heb je het goed naar de zin, fijn om te lezen.
    Ik wil je nog heel veel plezier wensen en tot januari bij de carnavalswagen of bij de sprinkhanen haha!

Groetjes,
    Manon

• 24 September 2009 - 10:23

Rosalie:

Hey Floor,

je hebt al een hoop gezien en gedaan, erg leuk! Ik ben inderdaad wel benieuwd naar foto's.
    Veel plezier nog en houdt ons op de hoogte!

Groetjes