American Update - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Floor Diek - WaarBenJij.nu American Update - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Floor Diek - WaarBenJij.nu

American Update

Blijf op de hoogte en volg Floor

24 September 2012 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hi guys!

We zijn inmiddels weer een week of 3 verder, dus dat lijkt me wel weer tijd voor een update. Alleen moet ik nu wel heel hard gaan nadenken over wat ik tot nu toe allemaal gedaan heb.

Ben dus naar mijn eerste Football game geweest (en vorig weekend ook mijn tweede ;) ). Dat was echt super vet! Enige minpuntje was dat het beloofde gratis bier er niet was, haha, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Het was de season opening game dus dat zorgde voor extra spektakel met o.a. allemaal prijswinnende vleeskramen (denk aan spareribs, burgers, etc…), veel cheerleaders, the marching band, muziek etc. Super tof om mee te maken. Helaas verloren The Pitt Panthers wel…
Bij mijn tweede wedstrijd heb ik kennisgemaakt met een supertoffe traditie bij de Football games; Tailgating. Ofwel; achterklep van de auto open, BBQ eruit, en bakken maar dat vlees. En dat allemaal op de parkeerplaats voor het stadion. (Met weet ik veel hoeveel honderden die precies hetzelfde aan het doen zijn!) En jaja, die wedstrijd wonnen de Pitt Panthers wel!
Ook heb ik de Steelers al aangemoedigd, maar dan gewoon in de bar voor de TV met een biertje in de hand. Ook niet verkeerd.

En omdat ik nu in Pittsburgh woon moest ik ook even naar de bioscoop, aangezien ik The Dark Knight Rises nog niet gezien had, en die film toch echt voor een groot deel in Pittsburgh gefilmd is, en zelfs voor mijn appartementencomplex!

Mijn appartmente/kamer is trouwens echt super chill. Heb de muur al eigen gemaakt door een hoop foto’s op te hangen. Locatie is echt top.

Het nachtleven heb ik ook al meermalen ontdekt. Erg leuk. Alleen sluit alles om 2AM. Wel wat anders dan wat ik in NL gewend ben.
Heb echt super leuke mensen om me heen en er is altijd wel iemand die in is voor een leuk uitje. De meeste mensen waar ik mee omga zijn van de Orthopedie afdeling. Maar dat zijn uiteraard ook hele leuke mensen, dus ik vermaak me er goed mee!

Wat betreft mijn stage. De onderzoeksgroep is echt super. Heb de operaties van Dr. Fu al bijgewoond. En het vroege opstaan is goed te doen. Ik heb inmiddels een project en het tweede project is ook al onderweg, dus goede vooruitzichten.
De Orthopedie afdeling hier is echt mega en is erg bekend! Aan de andere kant van de rivier zit het Sports Complex, waar ik het grootste gedeelte van de tijd zit, wat een uniek indoor 100 yards football veld heeft (hier zijn er maar 2 van in de VS), waar zowel de Steelers als de Panthers trainen. Toen ik rondgeleid werd besefte ik eigenlijk pas echt dat ik toch stiekem wel echt bevoorrecht ben dat ik hier mijn stage kan doen!

En ik zou het bijna vergeten, maar ik ben net terug van een weekendje Washington D.C. Ben er samen met een Braziliaanse Orthopedische chirurge naar toe gereden, zo’n 4 uurtjes. Was een super weekend. Keimooi weer, dus daar hadden we erg veel mazzel mee. Veel sightseeing gedaan. En even naar Obama gezwaaid toen hij met zijn persoonlijke helikopter over ons heen vloog. Al met al een top weekend!

Nou, dat was het weer, een korte update.

Cheers!
Floor

PS:
Ada, ik heb inmiddels mijn University of Pittsburgh joggingbroek al gescoord :P

  • 24 September 2012 - 02:51

    Marjolein:

    He Floor, leuk je verhalen te lezen! Zo te lezen genoeg te doen en idd een gave stageplaats!

  • 24 September 2012 - 09:43

    Wilma:

    Tjone jonge Floor, had je dat allemaal verwacht? Zoveel sociale contacten en leuke uitjes? Ik dacht dat je daar hard zou moeten werken. Het kan verkeren! Zo te zien het beste van beide werelden.
    wilma

  • 28 November 2012 - 23:51

    Marieke:

    Klinkt allemaal heel leuk!
    Al een tijd geen update meer, je zult het wel druk hebben!
    Geniet van alle nieuwe ervaringen!
    Liefs! X x

    Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 909
Totaal aantal bezoekers 19084

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: