Hello America - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Floor Diek - WaarBenJij.nu Hello America - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Floor Diek - WaarBenJij.nu

Hello America

Blijf op de hoogte en volg Floor

31 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hi there!

Ja, ik ben er nu maar eens voor gaan zitten om jullie mee te laten delen in mijn ervaring van de eerste 2-3 dagen. (Hoewel ik door de vele free-wifi connecties al met een behoorlijk aantal mensen contact heb gehad!)

De 29e was het dan eindelijk zover. Vroeg op, 4am op precies te zijn, en op naar Düsseldorf voor de eerste van 3 vluchten die ik mocht ondergaan. Eerst naar Londen, dan New York en dan finally Pittsburgh! Eigenlijk ging alles heel soepel. Mede dankzij het feit dat toen ik in New York aankwam ik een priority pas kreeg, zodat ik in een speciale rij mocht bij de douane en een speciale rij bij de security, waardoor ik uiteindelijk alsnog behoorlijk op tijd bij de gate aankwam. Om vervolgens in het kleinste vliegtuigje te stappen waar ik in geweest ben. (Correctie, passagiersvliegtuig wel te verstaan, want in Australië heb ik echt in de kleinste gezeten toen ik ging skydiven.) En ja, dan kom je uiteindelijk op de goede plek uit, Pittsburgh. En mijn koffer ook. Ik was even bang dat die zou achter blijven in NY, aangezien ik hem eerst op moest halen en vervolgens meer moest afgeven. Maar toen ik in het minivliegtuigje zat, zag ik gelukkig al dat mijn koffer in het vliegtuigje werd gestopt!

En dan sta je dus op Amerikaanse bodem. En eigenlijk voelt dat niet heel anders. Behalve dan dat vrijwel het eerste wat ik zag toen ik voet aan land zette uiteraard de Mac was, en vervolgens de Dunkin’ Donuts enz... Oja, en ze hebben hier ook Ikea, want die kwam ik tegen terwijl ik in de bus naar de stad zat!

Wat heb ik zoal gedaan dezer dagen vragen jullie je natuurlijk af … of niet … maar ik ga het je toch vertellen. Vooral veel gewandeld om de stad te ontdekken en van het zonnetje genoten, want het is hier WARM en ZONNIG! Vandaag was het 33 °C!
De University of Pittsburgh is echt megagroot. En vrijwel iedereen loopt in een kledingstuk van de uni (denk aan een short, een t-shirt, een pet, een hoodie, een joggingbroek enz..) Toch wel wat anders dan in Nijmegen. Ook UPMC is echt massive. En dan heb ik alleen nog maar de gebouwen gezien die in Oakland (wijk in Pittsburgh) staan.
Verder heb ik kennisgemaakt op de Orthopedie afdeling, of nou ja kennisgemaakt. Iedereen was aan het werk, maar ik heb Lisa, de secretaresse waarmee ik veelvuldig contact heb proberen te zoeken voor mijn visum, in real life ontmoet. En 1 van de research fellows. De rest was natuurlijk gewoon aan het werk.) Ik weet nu in ieder geval hoe mijn dinsdagen en woensdagen er uit gaan zien. (dinsdags om 7am op OK bij dr Fu meekijken en woensdags om 6am grand rounds. Dat is wel even andere koek dat de overdracht bij chirurgie om 7.45)
Verder heb ik vandaag kennisgemaakt met een andere research fellow, another Dutchy, just like me. En morgen ga ik met nog meer van de fellows kennismaken, aangezien ik mee ga naar de eerste competitie wedstrijd van de Pittsburgh Panthers Football. (Op tickets van Dr. Fu, boxtickets wel te verstaan, met, zoals ik net heb begrepen, free beer! What does a girl like me wants more, sports and beer! Ik zeg: Pittsburgh, nu al geslaagd!

En nu mijn laatste nachtje in het hotel. Want ja mensen ik heb een verblijfsplaats voor de komende 4,5 maand! Een kamer in een super chill appartement.

Ik houd van post ontvangen ;) En van smsjes :)

(Even voor de telefonisten onder ons. Ik ben via whatsapp bereikbaar op mijn NLse nummer. Via de SMS op zowel mijn NLse als VS nummer. Maar let wel; SMSjes op mijn NLse bekijk ik niet zo vaak.
Ben via de mail of Skype uiteraard ook gewoon bereikbaar!)

Nou, nu zijn jullie weer op de hoogte. :)

Cheers!

  • 01 September 2012 - 09:58

    Wilma:

    Zo de eerste. Prachtig toch dat je zo goed wordt opgevangen. Werk ze!
    mama

  • 01 September 2012 - 10:57

    Marleen:

    Lekker Floor! Foto's zagen er ook goed uit! Pas op met de pilsjes vanavond ;) Maar in ieder geval heel veel plezier!!! Geniet er van!!

    Liefs

  • 01 September 2012 - 12:13

    Yara:

    Floortje!! Leuk om te lezen hoe de eerste dagen zijn bevallen :) hoe was de match met free beer? Al leuke lui ontmoet? En je eerste nachtje al gehad in je appartementje? Genietze! X

  • 02 September 2012 - 18:31

    Nine:

    Veel plezier & succes!

  • 02 September 2012 - 20:55

    Ada:

    Vet cool! Zo snel mogelijk zo'n kledingstuk scoren met jouw uni erop! Hoop je zo snel mogelijk op Skype te zien. Veel succes met zo vroeg op staan :D


  • 04 September 2012 - 11:27

    Willem En Betsy:

    Ha die floor
    goed nieuws en sportieve start met bier!!
    het ga je goed knuffels van ons allen

  • 06 September 2012 - 17:20

    Marleen W:

    Floortje! Klinkt als een super start! Fijn dat de vluchten soepel verliepen. Hoe was het bij de wedstrijd? Was er gratis bier? Klinkt meteen allemaal erg Amerikaans zeg.. groots, Mac, nog meer junkfoodwinkels. Je mag je bedje wel vroeg verlaten zeg! Men.. 6am, das echt vroeg! Veel succes en geniet ervan! Liefs Marleen

  • 09 September 2012 - 19:59

    Janneke A:

    Hey meid! Fijn dat je er goed bent aangekomen! :) En dat appartement ziet er goed uit... Pff 6 uur al aanwezig zijn... Dat is nog eens wat!
    Veel plezier bij de amerikaanse ikea! liefs, Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Pittsburgh

Floor

Actief sinds 12 Aug. 2009
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 19087

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 09 Juni 2015

Central America

29 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Pittsburgh (PA)

14 September 2009 - 12 Januari 2010

Thailand en Australië

Landen bezocht: